I kontakt med ViaBill?
Nettet er fantastisk – ingen tvivl om det. Men desværre er der en gruppe af mennesker, der benytter nettet uden helt at forstå, hvordan det virker, og uden at vide, hvordan man gør selv de simpleste ting. Det er jo fair nok – men problematisk, når disse mindre bemidlede så skælder ud på uskyldige over egen manglende formåen. Forleden så jeg nogen skrive, at det er svært at komme i kontakt med ViaBill – men som du kan se på linket, er det jo ganske nemt.
Hvor svært kan det være?
Et hurtigt besøg på hjemmesiden for ViaBill afslører en særdeles tydelig kontaktinformation nederst:
Det er jo ikke ligefrem svært at finde deres telefonnummer der, vel?
Det hurtige brok
Der synes at være vokset en kultur frem, hvor folk bare brokker sig med en utroligt kort lunte. En hjemmeside som 99 ud af 100 kan finde ud af at bruge uden problemer – men nr. 100 kan ikke, og straks er det firmaet bag hjemmesiden, der er den skyldige.
Jeg tror, at meget af dette handler om den generation af curlingforældre, der har avlet en række årgange af unge, der ikke magter at tage ansvar for noget som helst selv. Hvis de ikke kan finde ud af noget, er det systemernes og samfundets skyld – aldrig deres egen.
Mit opråb til dem: Tag dog for pokker ansvar og hold op med at skyde på mennesker og virksomheder, der gør det rigtig godt. Skyd på dig selv i stedet og indse, at du bare ikke er lige så klog som flertallet 😉
Eller hvad? Er jeg helt gal på den her?