Gode mødefaciliteter
På tirsdag skal jeg møde en god veninde, jeg har. Vi har ikke set hinanden i meget lang tid. Og det er egentlig mærkeligt. Vi arbejder i samme branche, og vi burde være løbet ind i hinanden på forskellige udstillinger. Men det er ikke sket. Vi holder kontakt med hinanden via Facebook, og i går skrev hun, at hun savnede at tale med mig. Sådan face to face. Så vi blev enige om at mødes på tirsdag. På en café, hun kender inde i byen. Det bliver spændende at høre, hvad hun har gået og lavet her i de sidste par måneder.
Eventarrangør
Selv har jeg jo haft travlt med at arrangere events for hele medicinalindustriens forskellige firmaer. De er jo i hård konkurrence med hinanden. Om det handler om Corona-vaccine eller mundbind, kan komme ud på et. De vil bare alle have opmærksomhed. Forståeligt nok. Det er en hård branche. Og når man tænker på, at den konstant er tvunget til at omstille sig til tidens krav, så er det faktisk imponerende at tænke over, hvor magtfulde de er de firmaer. De er jo nødt til at lytte til forbrugernes ønsker om færre kunstige kemikalier og flere naturprodukter i medicinen, de skal købe. Det er store krav. Og det var netop den type krav og fremtidige krav, som det sidste seminar, jeg skulle arrangere, handlede om.
Mødelokaler i København
Det var en krævende opgave at få arrangementet på plads. Naturligvis havde jeg den fordel, at et af medicinalfirmaerne sponsorerede mundbind, håndsprit og plakater om at holde afstand. Men at finde et egnet lokale til seminaret var en opgave. Kravet om udluftning var stort. Samtidigt med truslen om uvejr er det en svær kombination at komme i møde. Jeg tror, at jeg har brugt dagevis på nettet på at lede: ”Mødelokaler København” var mine søgeord. Jeg så på forskellige sites. Kunne ikke læse andet om deres Covid-håndtering, end at de passer på deres personale og deres kunder. De skrev alle sammen det samme. Næsten alle.
Jeg er nok krævende
Jeg kan være ret krævende, og hvis jeg ikke ser det, jeg leder efter, så forkaster jeg hurtigt muligheden. Men i dette tilfælde måtte jeg være den udfarende. Jeg satte mig ned og skrev en mail til alle de steder, som jeg kunne være interesseret i at leje til eventet. Jeg spurgte dem om, hvordan de håndterer udluftning i lokalerne. Jeg tror, at jeg skrev til 15 forskellige. 2 af dem svarede. Resten har jeg ikke hørt fra endnu.
De 2, der svarede, fortalte, at de anbefaler hyppige pauser, hvor alle deltagere bliver bedt om at opholde sig enten uden for eller i andre rum, imens deres personale vil sørge for udluftning og sterilisering af borde og stole. En af dem forklarede også, at de stiller mundbind til rådighed. De ville også anbefale arrangøren at inkludere obligatoriske pauser i programmet, så der vil være tid til, at deres personale kan sørge for, at rummet bliver renset optimalt. Jeg valgte dem, der forklarede mest. Og glæder mig til at høre min veninde om, hvordan hun har valgt at tackle den slags opgaver i sit arbejde.